مزایای استفاده از سیستم های vOIP
نوشته شده توسط : fereshteh

مزایای استفاده از سیستم های VOIP

جهان امروز با تغییرات اساسی روبرو است . سیستم ها به یک تجربه بی‌‌درنگ تبدیل شده اند ؛ ما با جریان بی‌رحمی از پیام‌ها و ارتباطات روبرو هستیم . همه چیز در حال دیجیتالی شدن است تا توان هضم این همه اطلاعات به دوش کامپیوتر ها بیفتد .
 
سیستم های تلفنی هم از این قضیه مستثنی نیستند . VOIP ویپ یا Voice  Over IP انقلابی در صنعت مخابرات ایجاد کرد ، مزایای آن به قدری است که مهاجرت از سیستم های آنالوگ سنتی را به مزایای ویپ سمت  آن اجتناب ناپذیر می کند ، هرچند اگر هنوز  هم دلیل کافی برای مهاجرت یا راه اندازی سیستم‌های VOIP ویپ نمی‌بینید به زودی مجبور به این کار خواهید شد زیرا مخابرات هم از چندی پیش خطوط تلفنی سازمانی را فقط به صورت دیجیتال ارائه می دهد .
 
با این اوصاف ما به چند قابلیت کلیدی سیستم های VOIP اشاره می کنیم :
 

کاهش هزینه های تلفن :

یکی از  مزیت‌های اساسی استفاده از سیستم‌های  تلفنی مبتنی بر VOIP ویپ  کاهش هزینه های تلفن برای سازمان ها می باشد . با استفاده از آن هزینه مکالمه بین شعب مختلف رایگان خواهد بود (حتی اگر شعب بین اللملی داشته باشید) .
 

مقایس پذیری :

سیستم های مبتنی بر VOIP بسیار مقیاس پذیرند ، حتی اگر پرسنل سازمان شما چند برابر شود نیازی به تغییر زیرساختی در آن نخواهد بود . که این مزیت هم باعث کاهش هزینه در سازمان‌های در حال رشد می شود و هم زمان توسعه را کاهش می دهد .
 

استفاده برای ارتباط بین دفاتر مختلف :

با استفاده از سیستم‌های VOIP ویپ دیگر لازم نیست برای ارتباط با سایر دفاتر خود از خطوط شهری استفاده کنید و یا برای ارتباط با شخص مورد نظر خود چند دقیقه معطل شوید ، شما می توانید همانند اشخاص داخل شعبه خود آنها را مستقیم  شماره‌گیری کنید .
 

دریافت و ارسال فکس :

اگر از دستگاهای پر دردسر فکس خسته شده اید سیستم های VOIP ویپ امکان ارسال و دریافت فکس بدون نیاز به دستگاه فکس را برای شما محیا می کنند ، حتی می توانند فکس های دریافتی را به پست الکترونیک شما نیز ارسال کنند .
 

استفاده از ظرفیت شبکه موجود :

در همه سازمان‌ها شبکه کامپیوتری وجود دارد  .با بهره‌گیری از سیستم‌های مبتنی بر VOIP دیگر نیازی به سیم کشی مجزا برای تلفن‌ها نیست و می‌توان از همان زیرساخت برای تلفن ها هم استفاده کرد .
مزایای ویپ
 
سیستم های voip

عدم نیاز به خرید گوشی‌های تلفنی :

یکی از ویژگی‌های سیستم های VOIP ویپ استفاده از کامپیوتر ها و یا گوشی های تلفن همراه به عنوان تلفن است . این مزیت خود دلیلی بر کاهش هزینه‌های خرید و تجهیز شبکه تلفنی در سازمان و یا کسب و کار شما دارد .
 

امکان برقراری کنفرانس تصویری :

در سیستم های آنالوگ فقط امکان کنفرانس صوتی وجود داشت ولی با استفاده از سیستم های مبتنی بر ویپ شما می توانید کنفرانس تصویری نیز برگزار نمایید .
 

تهیه گزارشات حرفه ای :

شما می‌توانید از سیستم‌های مبتنی بر VOIP ویپ گزارشات حرفه‌ای تهیه کنید ، به عنوان مثال می توانید کارکرد دقیق ( شامل زمان مکالمه شماره‌هایی که به آنها تماس گرفته شده ) پرسنل را مزایای VOIP  به تفکیک  داشته باشید .
 

ضبط مکالمات :

امکان ضبط مکالمات یکی از ویژگی های جذاب سیستم های ویپ است شما می توانید تمام مکالمات را به تفکیک ضبط کنید و به راحتی توسط پنل وب جستجو کنید و به آنها گوش دهید .
 

ارتباط با انواع CRM و اتوماسیون اداری :

ارتباط سیستم تلفنی با CRM و اتوماسیون‌های اداری راه‌کاری ایده آل برای بالا بردن کیفیت سرویس دهی می باشد ، این اتفاق در سیستم های مبتنی بر VOIP به راحتی امکان پذیر است .
 
حتی شما می توانید سیستم های VOIP را به وب سایت و یا فروشگاه اینترنتی خود متصل کنید و در پیگیری تلفنی اپراتور خود را کمتر درگیر کنید .
 

پیاده سازی سیستم‌های سیاست گذاری :

با استفاده از سیستم‌های مبتنی بر ویپ به راحتی می‌توانید دسترسی کاربران به داخلی های خاص و شماره های خاص شهری و کشوری را محدود کنید .
 

امکان اتصال به خطوط دیجیتال بدون سخت افزار اضافی :

شما با استفاده از سیستم های ویپ می توانید از خطوط SIP Trunk و خطوط اینترنتی اپراتور‌های مختلف ، به راحتی استفاده نمایید .
 
توجه !!!
امکانات زیاد دیگر، مثل IVR های چند مرحله ای ، مدیریت زمان ، امکان پارک تماس ، راه اندازی مراکز تماس پیشرفته ، صف تماس ، صندوق صوتی و ….. تنها بخش کوچکی از مزایای بی‌شمار استفاده از سیستم‌های تلفنی مبتنی بر VOIP می‌باشد .




:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: